torsdag 31 mars 2011

Visset är vackert med…

Jag har alltid haft en stor förkärlek till att fota blommor på nära håll, och på sista tiden även vissna växter. Det finns nått vackert över dom. Här har jag fota en av mina favoritblommor som vissen, hortensia. Fotat med RAW.

SONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSC

Update : Fick frågan om vad RAW är för något. Det är en inställning på kameran som gör att kameran bara gör en liten del av jobbet, resten av inställningarna får man fixa själv i ett speciellt program på datorn. Lättast  förklarat.

15 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej! :)

Jag ska faktiskt stoppa ner några fler fröer i jorden imorgon då jag är ledig.

Har du några planer för kolonin i sommar?

Kram Madde

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Jag har också en förkärlek till att fota blommor på nära håll och en del vissna :)) Men vad är RAW? *frågar en som är amatörfotograf* :)) Kram

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Tänk att något som är visset ändå kan vara så vackert - fina foton!
Ha en bra kväll.

Kram Emma

Jessica sa...

Vilka vackra bilder. Hortensian är ju vacker hur den än är!

Ann-Sofie sa...

Kul att du kikade in hos mig- gillar din blogg! :))

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tack så mycket!! Kram Maria

Sara Mårtensson sa...

Tack :-)

Fina bilder, visset kan också vara vackert :-)

Kram Sara

Sandra sa...

Man kan aldrig få för mycket av vackra blomfoton tycker jag!! :0)
-So you keep up the good work girl!

Johanna sa...

Tack för omtanken. Allt är bara bra! Har bara haft lite blogg-torka :-). Hoppas du får en fin och trevlig helg! / JOhanna

LyckligaPraliner sa...

Även en vissen blomma kan visa sin skönhet när en duktig fotograf är i farten! :)

Anna sa...

Hej hej där! Tack för din kommentar ;) Japp vanlig kvinna med många väskor hiihhi. Grymt jobbat med RAWupplösningen. Trevlig helg!

PS Gustav Klimt är en av mina favoritkonstnärer oxå :D

mina finaste. sa...

Jag håller absolut med dig! Visset kan också vara vackert. Jag ser dock fram emot förvandlingen från gult och grått till grönskande grönt :D Snart...

Ha en skön helg!

Anonym sa...

Du tar underbara bilder! Kram

24seven by [bo:bakk] sa...

Jättejättefina bilder! Hortensia är en av mina favoriter också. :-)

vert sa...

Vilka vackra bilder!

Related Posts with Thumbnails