torsdag 27 januari 2011

Uppfräschning av köksbordet !

Jag har länge gått och stört mig på att vi måste ha duk på vårt bord, den blir så fort smutsig och måste tvättas. Bordskivan är i furu, och det vägrar jag ha utan nått på. Så för någon vecka sen fick jag äntligen tummen ur röven och började fixa till bordet. Jag började med att slipa och måla bordsbenen vita. Sen tog jag fram ett av mina favorittyger och klippte till rätt storlek och häftade fast under bordsskivan. Sen tog jag en tunn genomskinlig vaxduk och spände över och häftade fast den med.

duk

9 kommentarer:

johanna sa...

Guuuud så fint!! De skulle verkligen behövas här med...för det e precis som du säger. Dukar är fina i 5 min. Mina barn kladdar super mkt också varenda gång. Men jag har ett runt bord..lite svårt kanske.
Laddar du inför helgen? Några andra små projekt på g?
Såg fotot av dej framför eifeltornet. Jag ska faktiskt till Paris i april. Några tips på bra hotel?
Kramen

Emmie sa...

Åh, men vad finurligt fint!!

johanna sa...

Ja tips mottages gärna!!!
Jag sparar å sparar i min lilla burk inför denna resa. Jag hoppas kunna köpa min första LV väska. =)

Hur är fransoserna med engelskan?
Kram

Petra / Popetotrora sa...

Vad smart att sätta fast vacduk på bordsskivan! Det blev jättefint!

pillan sa...

I like it! Jättesnyggt och smart särskilt med en liten bebbe med kladdiga fingers;)
Kraam PIllan

Maria sa...

Det blev ju skitbra! Riktigt snyggt!

Kram på dig!

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Vilken smart idé och snyggt blev det!

Tallmaja sa...

Ja! Sådär gjorde jag också för ett tag sen på mitt bord fast jag tog ett såntdär vaxat tyg. Bäst vore ju att hitta en blank vaxduk men det verkar inte finnas i affärerna längre. Iallafall inga fina :P

Sara Thörnlund Persson sa...

Smart idé med bordet! Jag försöker själv komma på något vi ska göra med vårat, men det är ett sånt man kan vika ihop till halva storleken, så detta är inte min lösning. Men det var snyggt! Tack för kommentaren på bloggen, jag gillar också före och efter bilder :)

Related Posts with Thumbnails