tisdag 5 juni 2012

Göra egen griffeltavla

För några dagar sen gjorde jag en egen griffeltavla då jag inte hittat någon som verken passat i mått eller pris.
Jag tog en mdf-skiva i rätt mått och målade den med skoltavelfärg 2 gånger åt varsitt håll. Vita kritor inhandlades i bokhandeln.
Nu står den på köksbänken och pryder sin plats. Bredvid har jag ställt en mindre mdf-skiva som jag målat vit i 2 lagen. Sen har jag klistrat på kakeldekor med marockanskt mönster som jag är så förtjust i.Det var ett jäkla pill att få till det bra, men tillslut fixade det sig.
På bilden nedan ser ni även våra handtag, är så nöjd med färgen !

IMG_0698 IMG_0712

IMG_0711

IMG_0715

6 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Väldigt snyggt, kram

Ann-Sofie sa...

Jättesnyggt!! Kul att pyssla själv också :)

Behändigt sa...

Snyggt gjort!

Handtagen är jättefina också!:)

Anonym sa...

Hej!
Vart har du köpt den där kakeldekoren och vad kostade den? Vill köpa samma, letat som en galning :-)
Kram Mikaela
(svara gärna här på din blogg så håller jag ett öga om du svarat!)

dagliga smulor sa...

Smulan själv : Jag har köpt dom på tradera,sök där ! :o)

Sara sa...

Hej!
Jag undrar vart du har fått tag i den snygga marockanska kakeldekoren? Är på jakt.:)

MVH
Sara

Related Posts with Thumbnails