tisdag 24 januari 2012

Måla, måla….

hyinbyggd


Just nu håller vi på att måla här hemma, det är bokhyllan som fått sig vit färg (mahognyfärgen är borta, YES!!).
Hade tänkt bygga in den med, men hittade inga fina lister just nu som stämmer med det vi ville ha. Så det får helt enkelt vänta ett tag. Ska i alla fall bli skönt
att få upp alla 14 (!) kartonger med böcker som bara stått å väntat på att bokhyllan ska målas.

Vill passa på att rikta ett tack till bloggen Mina finaste saker som gav mig en award  härom dagen med gulliga ord om min blogg och mina foto. Tack så jättemycket, det värmde.
Gå gärna in och kika i hennes blogg med, ni kommer inte att bli besvikna ! :o)


bild:alltihemmet.se

4 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Oj så skönt när man får sånt gjort som man verkligen behöver- tänk när du blir av med dina 14 kartonger....
Kram Johanna

Madeleine Berglund sa...

Grattis till awarden!

Ååå vad vackert att få sig en nymålad och en inbyggd bokhylla. Vips hittar du "dina" lister. Vad duktig du är som målar!

Jo, du frågade förut om det var svårt att slipa och måla golvet. Nej, det var det inte. Det var jobbigt däremot.

Att stå i en obekväm ställning och slipa med en liten bandslip. Eftersom det är ett vardagsrum från början är ytan stor. Att fräsa spår var inga problem så länge vi hade mätverktyg och var två stycken. Målningen var lätt som en plätt och tog två kvällar tidsmässigt. Det var just själva slipningen som tog tid och dammade. Man fick slipa länge då parkettlacken satt som berget. :)

Lycka till med bokhyllan nu :)
Kram Madeleine - Mitt hem och jag

Anonym sa...

Hej!

Vad fint med vit nymålad bokhylla. Du hittar dina lister tids nog och får din inbyggda bokhylla. Det låter så smakfullt och passar nog kanonbra in i lägenheten och den stilen. :)

Du frågade förut om vårt svarta golv. Det kluriga var att slipa för lacken satt så hårt. Annars krävdes tålamod eftersom rummet var ett vardagsrum tidigare. Alltså var ytan stor och det var slitigt att stå på knä med en liten bandslip. Men när man väl slipat var det bara att fräsa spår och måla. Är man två går det fina fisken. =D

Kram Madeleine - Mitt hem och jag

mina finaste. sa...

Åh, det gick bra tillslut. Jag fick en timmes promenad till för att hålla värmen och sen kom killen. Men jag ville ju bara in till lilla katte :D

Vad kul med hemmaprojekt! Att bygga in bokhylla är så fint, men jag har inte heller lyckats ännu.

Kram

Related Posts with Thumbnails