tisdag 5 juli 2011

Tips på grillat !

kycklingciabatta

I helgen gjorde vi goda kycklingburgare med portabello, pesto och mozzarella, mums !

För 2 burgare halverar du en kycklingfilé och krydda med favoritkryddorna. Grilla några minuter på ena sidan och vänd sen och lägg på skivad mozzarella. Låt den smälta medans den andra sidan blir grillad. Skär bort foten på portabellosvamparna och grilla dom med under tiden. Vi tog ciabattabröd som man har i ugnen en stund. När dom var färdiga bredde vi på pesto på insidan och la sen i kycklingen(med osten på) och svampen. Ska även prova att lägga i bacon nästa gång. Till kan man ha sparris, någon sås, sallad, grillad nypotatis, kokt paprika .

6 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så himla gott det låter- jag som älskar kyckling!!! Tack för tipset! Kram Johanna

Hildas hem - Sofia sa...

Det var ju ett jättebra sätt att använda ciabattabröden. Jag är ju vegetarian, men jag kan ju stoppa vegetariska biffar mellan istället :)

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia

Anonym sa...

Javisst, jag ska spana in det där nattlinnet på Lindex, hoppas det finns kvar och passar.. Då ska jag springa som bara den med bara fötter på trägolv. Det kommer det bildbevis på, haha. ;)

kramis
madde
mitt hem och jag

Anna sa...

Hej!

Vilken mysig blogg du har :)
Tack för besöket hos mig :)

Ha en skön sommar!!de

Anna

pillan sa...

Mmmm nu blev jag hungrig fast jag åt ju nästan nyss... Hmmm!
Visst är det härligt med sommar, god mat och dryck, lovely!
Kraam PIllan

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Låter hur gott som helst! Får allt testas snart!

Related Posts with Thumbnails