fredag 1 juli 2011

Pergolan

Kom på att jag inte visat några ordentliga bilder på vår pergola N byggde för några veckor sedan i stugan. En pergola i all sin enkelhet med ett tak av pil. Ett tak som när solen strålar igenom få en att känna som att man sitter någon stans i Grekland och just beställt in en grekisk sallad.
Att inreda den har vi inte gjort än, bara lite provisoriskt. Tänker mig växter som klättrar, trädgårdsmöbler med patina, tyger med härliga mönster och ljuslyktor i massor ! :o)
Golvet får vi ta vid ett senare tillfälle.

Kom gärna med tips och idéer ! 

2011-06-24-16-17-29-025

2011-06-24-16-17-53-040

9 kommentarer:

Rebeccas DIY sa...

Vilken fin pergola, härligt med det vackra vasstaket.
Önskar di en skön helg!

Johanna Stålros sa...

Såå underbart, förstår att du får utlandskänsla när du sitter där under! Kram Johanna

Maria sa...

Så fiiint! Du är så kreativ :)

Camillas vita villa sa...

Hej!
Jättefin pergola. Vi har också funderingar på att bygga en. Vi har nämligen inte så mycket skugga på vår tomt. Jag hade tänkt mig plattor eller singel och ett plank på en sida. Och precis som du vill jag ha växter som slingrar sig.
Ha en skön fredag.
Camilla

pillan sa...

Härlig plats som för tankarna ut på kontinenten! Älskar när det verkligen är så varmt att man föredrar skuggan, då är det som bäst;)
Kram P

Herman Grans ♥ sa...

Koselig plass :)
Hilsen Grete

mina finaste. sa...

Så himla fint nu har gjort! Jag vill också bygga en pergola, fast en som sitter ihop med huset. Idén om lyktor köper jag direkt!

Sen vill jag bara säga tusen tack för de fina örhängena (ska göra ett inlägg med dem på) och textförslaget. Jag skriver ner texterna på a4 ungefär så som jag tänker mig att det ska bli, så får killen bedöma innan jag sätter det på definitiv pränt.

Kram, kram

johanna sa...

Ååå så vackert. Jag har alltid önskat mig en pergola.
Hoppas ni njuter av fulla drag...
Kram

Vita lyckan sa...

Åh, vad mysigt och härligt det såg ut att sitta där :)

Related Posts with Thumbnails