lördag 26 mars 2011

Uppåt väggarna.

Tisdagstemat hos Fabriken denna veckan är konst – vad är konst för dig?
För mig är konst sånt som jag eller någon annan inte kan göra lika bra. Tycker tex. inte om “streckkonst”, för streck kan jag också göra.
Konst är och en stor dos fantasi och talang. 

Men om vi nu ska prata om konst i sitt hem så tänkte jag passa på att visa lite av det jag har på väggarna här hemma, konst eller inte.

SONY DSC
I sovrummet hänger en tavla med favoritkonstnären sen många år tillbaka, Gustav Klimt, The kiss heter tavlan.

SONY DSC
Över sängen står denna på tavellisten.

SONY DSC
Tycker även att gamla ramar är fina för sig själva. Dessa har jag målat med vit färg.

SONY DSC
I vardagsrummet hänger några Cassandra Rhodin tavlor.

SONY DSC
Detta är en skiss av en konstnär från trakten, köpte den på en av hans utställningar.

SONY DSC
Älskar ju jazz, så det är ju klart att Billie måste vara med på ett hörn.

SONY DSC
På sideboarden i vardagsrummet står ännu en Klimtmålning, Three ages of woman heter denna. Älskar verkligen hans målningar, finns så många favoriter. Men dessa är dom som finns uppe just nu. Tänk en hel vägg med bara hans målningar,mmm.
SONY DSC
New York Press har blivit inramad.

SONY DSC
I hallen hänger privata foton från tillfällen man vill minnas lite extra.
SONY DSC
I köket har gamla reklam fått komma in i ram.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Vad kul att du gillar den! :D

tinajo sa...

Härlig blandning! :-)

Anonym sa...

Tack för en fin och inspirerande blogg! Jag gillar också Klimt riktigt mycket. Såg hans tavlor i Wien för några år sedan. Det rekommenderas om du inte redan har varit där:)

Related Posts with Thumbnails