söndag 24 oktober 2010

Auktion

club


Igår var vi på auktion ute på landet, har alltid sin charm. Hittade ett fint gammalt skåp som jag visste precis hur jag ville renovera. Och även ett gammalt syskrin liknande det här som var i jättefint skick. Men skåpet gick för 700 kr och skrinet för 300 kr, inte riktigt så mycket jag var beredd att lägga.
Det roliga är att när jag är på auktion brukar jag innan det börja kolla ut vilka människor som är “farliga” för mig, dvs. dom som kommer vilja ha samma sak som mig. Såg en kvinna som hamnade i den kategorin, och mycket riktigt så var det henne jag budade emot senare.

Jaja, bättre lycka nästa gång! :o)

2 kommentarer:

Mathilda sa...

Tusan vad kul att springa på auktion, nu blev jag sotis! Haha!

Fröken Fräken sa...

Jag är också på jakt efter ett skåp, vet precis vad jag vill ha men det har inte fyndats något, Får nog hålla bättre koll på auktionerna.

Du undrade över min hattask.. Faktiskt var det inte svårt att få till kanterna på tapeten. Jag tog till med lite extra när jag klistrade fast den, och sedan när tapeten hade torkat ordentligt så klippte jag bort överskottet.

Related Posts with Thumbnails