onsdag 14 oktober 2009

Min morfar…

del2

I förgår dog min morfar.
Och det är verkligen som man säger,han lämnar ett stort tomrum.
Kommer sakna honom oerhört mycket. Men jag vet att han har levt sitt liv,han fick bli gammal.

Jag har så otroligt många minnen av min morfar då jag bodde hus i hus med honom sen jag var ca 8 år,tills det att jag flyttade hemifrån. Det är många år av minnen. Då vi umgicks så mycket var vi lite som Emil och Carl-Alfred i Emil i Lönneberga.
Av någon anledning så är det vinterminnen som kommer upp först och starkast i huvudet. Hur vi tar sparken och far iväg.
Hur morfar sparkar på därbak och jag sitter och tittar på stjärnorna. Och hur jag ska göra samma sak mot morfar och skjutsa han,dock inte alltid med samma bra resultat. :o)
Hur vi har snöbollskrig och gömmer oss bakom varsin borg (vallar dom plogat upp på vår plan) Hur krispigt kallt och stjärnklart det är och att jag aldrig vill gå in.
Alla,alla gånger jag hjälpt honom hos alla djuren.
Alla gånger vi lekt häst och vagn…
Alla samtal…
Alla hans bus…

För några veckor sen skrev jag till min morfar,och berättade vilken bra morfar jag har och vilka roliga minnen jag har ihop med honom.  Är så glad att jag gjorde nu,att han fick höra det en extra gång.
Skrev för att jag fick tanken,att snart har jag ingen morfar att skriva till längre.Tanken gjorde mig väldigt vemodig och jag undrade hur det skulle vara den dagen han inte fanns längre.
Å nu sitter jag här,på andra sidan…..å vet,fast ändå inte.
Kommer nog ta ett tag att förstå.

Den kvällen när morfar dog,den kvällen när jag la mig tittade jag på klockan. 23.40.
Tänkte att nu är det bara 20 min kvar på den dagen då morfar även levde.Jobbig känsla.

Men jag vet att han har haft ett bra liv,levt i den bästa tiden här på jorden tror jag.Upplevt mycket. Han har haft det bra.

Min älskade lilla morfar…..kommer sakna dig.
erica1_1179438184_3836735

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails